Race Clubin pienet kilpauimarit ensimmäisissä kisoissaan kauden päättäjäisissä!

31.5.2022

Race Clubin pienet kilpauimarit ensimmäisissä kisoissaan!

Sunnuntaina 22.5. Race Club Sveitsi järjesti kotihallissaan Sveitsin uimalassa uintikilpailut, joissa moni pieni kilpauimarin alku koki ensimmäiset starttinsa jännittävissä kisatunnelmissa!

Viime syksynä moni 6–10-vuotias lapsi innostui uinnista toden teolla ja aloitti kilpauimarin polkunsa Race Clubin riveissä uudistetussa kotihallissa. Sunnuntain kisoissa nähtiin jännittyneitä ilmeitä, kun ensikertalaisia nähtiin lähtökorokkeilla valmiina startteihinsa. Kisoissa nähtiin edustusta kaikista kilpauintiryhmistä Prerolloista SM-uimareihin.

Kisoissa uitiin lisenssittömien 25vu ja 25su sekä lisenssillisten 50m:n ja 100m:n lajeja. Vauhti oli kova ja arvokisojen aikarajojakin rikottiin.

Race Clubin päävalmentaja Svetlana Nyman on syystäkin innoissaan ja iloinen:

”Meillä on ihania, uusia pieniä uimareita! Moni viime syksynä aloittanut uimari on kauden aikana kehittynyt hurjasti ja oppinut erilaisia uintilajeja ja -tekniikoita sekä kehittänyt kestävyyttä. Olen tyytyväinen tähän kauteen! Kiitos kaikille uimareille, valmentajille, vanhemmille ja muille taustajoukoille sekä koko Race Club -yhteisölle! Haluan toivottaa kaikille lämmintä ja aurinkoista kesälomaa!”